Kamis, 12 November 2015

Kontra Of Herbs - The Senarai Sebab Untuk Mengelakkan Herba (Bahagian 5)

Kontra Of Herbs - The Senarai Sebab Untuk Mengelakkan Herba (Bahagian 5)

Artikel ini memperkatakan kontra herba menggariskan kes, yang sepatutnya membuat anda mengelakkan menggunakan mereka.

Pengambilan dalam kuantiti yang banyak infusi atau merebus kulit kayu oak mungkin menyebabkan muntah. Apabila menggunakan merebus sebagai pencuci mulut untuk masa yang lama, kadang-kadang anda mungkin mengalami semakin teruk bau anda. Kanak-kanak tidak boleh menggunakan ubat-ubatan ini.
Buckthorn merengsa membran mukus saluran pencernaan. Di samping itu, herba ini mungkin menyebabkan rasa loya dan muntah-muntah.
White mati Jelatang tidak digalakkan untuk wanita mengandung.
Poplar hitam tidak digalakkan untuk orang yang mengalami nefritis akut dan hepatitis.
Pengambilan dalam kuantiti yang banyak lada manis mungkin membawa kepada gangguan gastrousus. Ubat-ubatan ini tidak digalakkan dalam kes penghadaman dan penyakit buah pinggang.
Wanita hamil tidak perlu menggunakan kuantiti yang banyak yarrow. Selain itu, mereka harus mengelak daripada menggunakan ubat-ubatan ini untuk masa yang lama. Sesetengah orang mungkin mengalami pening dan keradangan kulit alahan apabila menggunakan herba ini.
Apabila menggunakan Peony Cina, anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan.
Wanita hamil dan orang yang mengalami nefritis tidak perlu menggunakan kuantiti yang banyak pasli untuk masa yang lama.
Peppermint tidak digalakkan untuk orang yang mempunyai tekanan darah rendah.
Kuantiti yang besar lada hitam tidak digalakkan untuk wanita mengandung.
Dompet gembala tidak boleh digunakan oleh orang yang mempunyai pembekuan darah yang berlebihan.
Wanita hamil dan orang yang menderita dari hati dan penyakit buah pinggang harus mengelak daripada menggunakan tunas pain.
Rhubarb tidak digalakkan untuk orang yang mengalami batu karang, batu dalam buah pinggang, gout, penyakit sendi dan buasir.
Tormentil beracun.
Akar emas tidak boleh digunakan oleh orang yang mengalami tekanan darah tinggi, masalah jantung, insomnia dan meningkatkan kerengsaan. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan.
Penyedutan Berkekalan aroma rosemary tidak digalakkan untuk orang yang mengalami tekanan darah tinggi.
Cornflower adalah lemah beracun. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan. Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan herba.
Lobak hitam tidak digalakkan untuk orang yang mengalami kegagalan jantung, goiter kronik, dan hati, buah pinggang, perut, pankreas dan penyakit duodenum. Di samping itu, wanita hamil perlu mengelakkan menggunakannya.
Rue biasa adalah beracun. Anda tidak perlu menggunakan kuantiti yang banyak herba. Jangan menggunakannya untuk masa yang lama. Berulang kali dengan daun rue biasa, terutamanya, dalam cuaca yang panas dan cerah, mungkin menyebabkan pelbagai reaksi alergi. Wanita hamil, kanak-kanak dan orang tua harus mengelak daripada menggunakan herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar