Kamis, 12 November 2015

Chanca Piedra dan batu buah pinggang - herba yang larut Batu Buah Pinggang

Chanca Piedra dan batu buah pinggang - herba yang larut Batu Buah Pinggang

Chanca Piedra- "pemutus Stone?

Di Amerika Syarikat sahaja, 1 juta orang mengalami batu karang, kerengsaan menyakitkan kencing yang dicirikan oleh pengumpulan mineral dalam buah pinggang. Kebanyakan resort yang tertindas kepada ubat-ubatan dan prosedur pembedahan yang disarankan oleh doktor mereka. Mereka tidak sedar bagaimanapun, bahawa terdapat selamat, semula jadi, alternatif kepada pilihan-pilihan yang dinyatakan di atas yang boleh benar-benar membebaskan mereka daripada ketidakselesaan mereka. Seperti alternatif adalah agak kurang dikenali herba dipanggil Chanca piedra, yang bermaksud 'pemecah batu ".

Apakah ia?

Chanca piedra adalah herba berdaun yang tumbuh terutamanya di kawasan hutan hujan, seperti Amazon. Ia mempunyai sejarah yang panjang penggunaan perubatan dengan penduduk asli di rantau ini. Ia telah digunakan sebagai penawar sepanjang untuk merawat pelbagai penyakit seperti buah pinggang dan batu karang, kencing manis, darah tinggi dan jangkitan virus. Biasanya, keseluruhan herba ini telah dibancuh ke dalam teh yang mana satu untuk tiga cawan itu diadakan setiap hari.

Adakah ia berkesan?

Satu kajian klinikal 1999 tikus mendapati bahawa ekstrak herba ini Brazil mempunyai kesan yg melarang kuat pada pembentukan batu karang dalam haiwan. Pada tahun 2002, satu lagi kajian daripada dua kumpulan tikus membuktikan lagi kesan yang menakjubkan herba ini. Ahli-ahli sains pemain pilihan yang pundi kencing semua binatang dengan kristal kalsium oxalate, dari mana batu karang yang membentuk, dan diberi makan satu ekstrak kumpulan Chanca piedra dicampur dengan air dan air kosong yang lain. Ia telah mendapati bahawa kumpulan pertama yang amat baik dalam penyingkiran batu-batu dan mengalami kesakitan yang jauh lebih rendah berbanding dengan kumpulan yang lain. Malah kajian yang dilaporkan, Chanca piedra "sangat menghalang pertumbuhan batu" dan "dikurangkan jumlah satelit batu" dijumpai. Dari ini, penyelidik membuat kesimpulan bahawa Chanca piedra "memudahkan pembuangan buah pinggang dan pundi kencing batu". Pada tahun 1990, ia telah melaporkan bahawa doktor Jerman Wolfram Wiemann dirawat 100 pesakit untuk batu karang dengan herba ini mujarab. Dr Wiemann melaporkan bahawa 94% daripada sakit pesakitnya 'telah cepat dihapuskan dan batu mereka dibubarkan dan lulus dalam 7-14 hari.

Bagaimanakah ia berfungsi?

Chanca piedra telah tertumpu dos relaxant otot dan fitokimia anti-radang. Ia juga mempunyai bahan kimia yang memudahkan hakisan batu karang. Ciri-ciri ini bekerja bersama-sama dengan kekejangan mengurangkan kesan herba ini untuk mengurangkan ketidakselesaan yang disebabkan. Batu-batu yang lebih kecil kemudian boleh melalui otot santai saluran kencing tanpa rasa sakit. Herba ini telah terbukti selamat dan juga menyokong dengan baik umum yang hati dan sistem kencing.

Chanca piedra boleh didapati hari ini dalam kapsul terbentuk daripada beberapa syarikat. Ia adalah pilihan yang sangat baik ke atas rawatan perubatan tradisional untuk penyakit ini kerana tiada kesan sampingan yang berbahaya seperti halnya dengan semua farmaseutikal. Malah, semua "kesan sampingan" adalah orang-orang yang baik seperti sokongan hati, buah pinggang sokongan, anti virus, dan promosi secara keseluruhan kesejahteraan. Tidak ada trauma selepas pembedahan. Dan ia adalah ubat yang benar-benar selamat kerana itu semua semula jadi. Jadi jangan memilih ubat-ubatan atau pembedahan. Sebaliknya, menghayati ciri mengagumkan penawar semulajadi untuk buah pinggang stones- pemutus batu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar